در حال بارگزاری...

کافه علم سه شنبه 11 مهر 1396

Tuesday Science Café         کافه علم سه­ شنبه



سلسله نشست ­های غیررسمی در موضوعات علمی



موضوع این هفته:



Collaborative Networks and Innovation in High-tech Industries



شبكه هاي همكاري و نوآوري در سازمان­هاي هايتك



سه­ شنبه 11/07/1396 ساعت 17:00



دکتر سعید نجفی توانا       عضو هیات علمی گروه مدیریت





مکان: تهران، گاندی جنوبی خ 11  ( شهید شهاب )؛ پلاک 14؛ کارگزاری بانک کشاورزی



اعلام حضور از طریق تلگرام یا ایمیل:



Sciencecoffee3shanbe@gmail.com



توضیحاتی در باب موضوع این هفته:



یادگیری بین ­سازمانی و اصطلاحات مشابه آن مانند شبکه یادگیری ، یادگیری مشارکتی و همکاری بین سازمانی در ادبیات از اواسط دهه 1990 مورد بحث قرار گرفته است، اما درک عمیقی از معانی آنها هنوز هم وجود ندارد. این اصطلاح و موارد مشابه آن معمولاً در ترکیب با موارد مفاهیم شناخته شده تر یادگیری سازمانی و با طرح دیدگاه های مربوط به روابط بین سازمان ها یا اتحاد های استراتژیک مطرح می­شوند. بحث در این مورد است که شرکت­ها چگونه در همکاری با هم دانش را ایجاد می کنند. یکی از بزرگترین چالش­های کار مشترک بین سازمان­ها و صنایع بخصوص در مواردی که تکنولوژی مورد استفاده پیشرفته است در زمینه ایجاد، توزیع و به اشتراک­ گذاری دانش است. پرداختن به این موضوع برای دستیابی به پتانسیل­های نوآورانه یک مشارکت در شبکه همکاری بین سازمان­ها و صنایع مختلف بسیار اساسی است.



افراد علاقمند می­توانند با جستجوی کلیدواژه­های:



Collaborative network, Technology Diffusion, Innovation, Absorptive capacity



به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست یابند.



همچنین بعضی متون قابل توجه در این زمینه را ببینید:



Abbott, P., Zheng, Y., & Du, R. (2015). Collaboration, Learning and Innovation Across Outsourced Services Value Networks: Software Services Outsourcing in China. Springer.



 



Mortati, M. (2013). Systemic Aspects of Innovation and Design: The perspective of collaborative networks. Springer Science & Business Media.



 



معرفی کافه علم سه شنبه



این کافه علم سعی دارد تا علاوه بر ایجاد یک محیط دوستانه و مفرح، اهداف زیر را برقرار کند:



۱- گسترش علوم آکادمیک در سطوح مختلف جامعه



۲- ایجاد فرصتی برای ارائه نتایج تحقیقات و مطالعات محققان برای عموم



۳- شناسایی فرصتها برای ایجاد ارتباط بین محققان و صاحبان کسب و کار



۴- ایجاد فرصتی برای انتقاد و بحث علمی در یک فضای دوستانه



زمان برگزاری:



 



کافه علم در روزهای سه شنبه برگزار می­ شود و مکان و زمان برگزاری کافه علم از یک تا دو هفته قبل از برگزاری اعلام می­ شود.



 



پرداخت وجه:



میزان پرداخت افراد شرکت­ کننده آزاد و به دلخواه خودشان است. لذا چنانچه شرکت­ کنندگان بیش از مبلغ سفارشات در کافی شاپ بپردازند، مبلغ مازاد صرف تهیه هدیه ارائه دهندگان در همین کافه علم خواهد شد.